E-CALL Globtrak
Sygnał ratujący życie i zdrowie
W naszym systemie nie mogło zabraknąć jednej z najważniejszych funkcji, czyli sygnału SOS e-Call. Jest to tzw. ogólnoeuropejski system szybkiego powiadamiania ratunkowego. Obowiązek posiadania tego systemu został uregulowany przez Komisję Europejską (od 1 kwietnia 2018 roku) i dotyczy nowych samochodów osobowych oraz ciężarowych do 3,5 tony.
e-Call to wirtualne wezwanie pomocy w momencie zdarzenia drogowego – kolizji lub wypadku. System można uruchomić manualnie, ale bardziej ważnym – w kontekście bezpieczeństwa – jest automatyczne uruchamianie wezwania, aktywowane w określonych warunkach.
Twój wirtualny pas bezpieczeństwa
Moduł e-CALL GLOBTRAK możesz potraktować jako dodatkowy, wirtualny pas bezpieczeństwa w pojeździe.
System, który zapewnia Tobie, Twoim pasażerom i kierowcom niezbędne wsparcie w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia. W momencie wystąpienia kolizji funkcja błyskawicznie uruchamia przekazywanie danych niezbędnych do namierzenia pojazdu i uzyskania pomocy ratunkowej. Wezwanie zostanie uruchomione także wtedy, gdy kierowca straci przytomność.
System nie zastąpi pełnej odpowiedzialności kierowcy na drodze, ale da Ci pewność, że w razie niebezpiecznej sytuacji drogowej pomoc zawsze przyjdzie „na czas”. Moduł e-CALL zapewnia niezbędny komfort kierowcom pojazdów prywatnych oraz działających profesjonalnie w dowolnej branży – transportowej, pasażerskiej, budowlanej lub rolniczej.
Manualne lub automatyczne włączenie e-Call uruchamia przesył tzw. minimalnego pakietu danych (MSD – Minimum Set of Data). Dzięki temu zestawowi operator numeru alarmowego może określić m.in. precyzyjne położenie pojazdu i szybko wysłać pomoc. Co ważne – informacje są przesyłane tylko i wyłącznie po uruchomieniu funkcji e-Call. Nie ma ryzyka niepowołanego dostępu i zagrożenia dla bezpieczeństwa danych pasażerów.
Po otrzymaniu minimalnego pakietu danych e-Call operator numeru alarmowego uzyskuje informacje o:
-
numerze, z którego wywołano zgłoszenie,
-
współrzędnych GPS – czyli dokładnym położeniu pojazdu, który uległ kolizji,
-
czasie zdarzenia drogowego,
-
liczbie pasażerów, którzy w momencie zdarzenia posiadali zapięte pasy bezpieczeństwa,
-
statusie e-Call – system poinformuje o manualnym lub automatycznym uruchomieniu funkcji,
-
danych technicznych pojazdu,
-
numerze identyfikacyjnym VIN (Vehicle Identification Number).
-
System uruchamia się dopiero w momencie zdarzenia.
-
Zgłoszenie jest obsługiwane przez operatorów numeru alarmowego 112.
-
Jeśli uruchomisz system ręcznie – np. po kolizji – operator numeru alarmowego podejmie próbę nawiązania połączenia głosowego. Po uzyskaniu kluczowych informacji powiadomi odpowiednie służby i wyśle pomoc.
-
Przy braku nawiązania połączenia głosowego operator zakłada, że kierowca oraz pasażerowie pojazdu mogą być nieprzytomni i wysyła zgłoszenie o pomoc.